HÍREK : 2010/11. tanévi hitoktatás Kunfehértón |
2010/11. tanévi hitoktatás Kunfehértón
2010.08.29. 20:57
2010/11. tanévkezdés: 2010.09.10.(péntek)
További időpontok: hetente, pénteki napokon
Helyszín: óvodai és iskolai tanterem
Óvoda (nagycsoport): 10.00- 10.45 óra
Általános iskola 1-2 osztály: 13.00-13.45 óra
Általános iskola 3-4 osztály: 13.50-14.35 óra
Általános iskola felső tagozat: 14.45-15.30 óra
Középiskolás hittan (Kollégium): 16.00-18.00 óra
Hittanos - Biblikus foglalkozás,
a Kunfehértói Róm. Kat. Lelkészségen:
- heti egy óra (megbeszélés szerint)
Hittanóra tanszer és felszerelés szükséglete:
- tankönyv (az Egyház biztosítja)
- füzet és ceruza / toll / színes ceruza
Általánosságban a hitoktatásról:
1. Kik és miért járnak hittanra?
Vannak, akik azért kérik gyermekük számára a hitoktatást, mert felismerték: az általános műveltséghez hozzátartozik mindaz, amit ott kap a gyermek. A Szentírás/Biblia értéke, Jézus Krisztus léte, az Egyház élete, történelme olyan nyilvánvaló tények, amelyekről nem tudni – komoly hiányosság. Azt nagyon sokan jól látják, hogy az iskolai tantárgyak keretében hallani mindezekről nem elég.
Sok szülő azért kéri gyermeke számára a hitoktatást – bár ő maga nem hisz Istenben vagy legalábbis nem él gyakorló keresztény életet -, mert azokat az erkölcsi normákat, magatartási szabályokat jónak tartja, amit Egyházunk tanít, és szeretné, ha gyermeke így élne, vagy legalábbis megismerné ezt.
Hívő keresztény ember számára az otthon megkezdett vallásos nevelés fontos része, segítője a hitoktatás. Gyermekük megkeresztelésekor azt vállalták: úgy nevelik gyermeküket, hogy Istent megismerje, megszeresse és tanítása szerint éljen. Ezt a nevelőmunkát akarja segíteni az Egyház, amikor a gyermek életkorának megfelelően megfogalmazott ismeretanyagot és gyakorlóteret ad a hittan tanítása kapcsán. Hogy növekedhessenek „korban, bölcsességben és kedvességben Isten és az emberek előtt”. A fentiekből következik, hogy a hitoktatás során a szentségekre való felkészítésen túl a gyermekek magatartására, sőt jellemformálására nyílik lehetőség.
A negatív külső körülmények nem teszik lehetetlenné, csak nehezítik a hittanra-járást. Azoknál a gyermekeknél, ahol a szülők érdeklődnek a hitoktatás iránt, segítik gyermekeiket, hogy ne puszta ismeret maradjon az ott hallott anyag, hanem beépüljön életükbe – azoknál a gyermekeknél, ahol kísérik a szülők őket, segítenek feladataik teljesítésében – nos, ott valóban be tudja tölteni fontos szerepét a hitoktatás. Ahol a szülői érdeklődés, támogatás hiányzik, ott sokkal kisebb az eredmény is. Ne felejtsük el, hogy gyermekeink értékrendje elsősorban szüleitől függ. Ma, amikor annyi lehetőség, hatás, befolyás közül lehet választani – és kell választani, ha nem akarunk csak sodródni – ma különösen fontos annak eldöntése, hogy alapvető erkölcsi tényező vagy sokadik különóra a hittan. Hittanra mindenki járhat, aki ezt kéri. A hittanra-járásról bizonyítványt is adunk. De igazi segítség az erkölcs alakulásában, a jellemnevelésben csak akkor lesz, ha nem egy hittanóra lesz csupán, hanem szempont, segítség az élet alakításához. Ehhez kell a szülők együttműködése: elvárása és támogatása a továbbiakban is.
|